Τροφές που προκαλούν φούσκωμα. Τις ξέρεις;

Οι γιορτές πλησιάζουν και εσύ θέλεις να δείχνεις και κυρίως να νιώθεις όσο πιο ωραία γίνεται. You Know What? Όλες μας! Γι’ αυτό και αποφάσισα να κάνω αυτό εδώ το post τώρα, μερικές ημέρες πριν τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές.

Αν περιμένεις να σου εκμυστηρευτώ κάποια δίαιτα express, θα σε απογοητεύσω… Ποτέ δεν ήμουν υπέρ των διαιτών, πολλές εκ των οποίων είναι ακραίες και εξαιρετικά επικίνδυνες για την υγεία ενώ φέρουν τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.

Πριν από αρκετά χρόνια μια φίλη μου με ενημέρωσε “για μια τρομερή δίαιτα που της ΠΡΟΤΕΙΝΕ ένας γυμναστής στο γυμναστήριο που πήγαινε (πολύ επαγγελματικό εκ μέρους του #not!). Η δίαιτα αυτή περιλάμβανε μόνο 2 τροφές, ντομάτες και αυγά, και έπρεπε να την ακολουθήσει για 2 εβδομάδες. Εξωφρενικό; Ήταν, όμως η φίλη μου την ακολούθησε και μετά από μια εβδομάδα κατέληξε, όπως ήταν αναμενόμενο, στον γιατρό με στομαχικά προβλήματα.

Γι’ αυτό λοιπόν σου λέω ότι σε αυτό εδώ το post δεν θα βρεις καμία δίαιτα αλλά μόνο μερικά έξυπνα διατροφικά tips! Συγκεκριμένα, θα σου πω ποιες τροφές καλό είναι να αφαιρέσεις από τη διατροφή σου προσωρινά, εάν θέλεις να έχεις επίπεδη κοιλιά για να μπορέσεις να φορέσεις ό,τι σου αρέσει τις φετινές γιορτές!

 

7 Τροφές που προκαλούν φούσκωμα

Αλάτι

Μείωσε την καθημερινή πρόσληψη αλατιού, αφαιρώντας από τη διατροφή σου πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν υψηλό ποσοστό άλατος. Είναι γνωστό ότι το αλάτι προκαλεί κατακράτηση υγρών, οπότε μειώνοντάς το θα δεις άμεσα αποτέλεσματα.

Φασόλια

Τα φασόλια αν και είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για την υγεία μας, προκαλούν πολλά αέρια. Ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι περιέχουν έναν πολύπλοκο πολυσακχαρίτη, τη ραφινόζη, που ο οργανισμός μας δυσκολεύεται να αφομειώσει. Η ραφινόζη περιέχεται επίσης, αν και σε μικρότερες ποσότητες, στο μπρόκολο, στα σπαράγγια και το κουνουπίδι. Οπότε καλύτερα να αποφύγεις όλες τις παραπάνω τροφές αυτό το διάστημα.

Τσίχλες

Ορίστε; Κι όμως, καλά διάβασες. Μασώντας τσίχλα καταπίνουμε αέρα, ο οποίος όπως φαντάζεσαι πάει και παγιδεύεται στη γαστρεντερική οδό, προκαλώντας το γνωστό και καθόλου αγαπημένο φούσκωμα στην κοιλιά.

Κρεμμύδια

Τα κρεμμύδια πέρα από το ότι μας κάνουν να κλαίμε και να μυρίζουμε (διπλό το κακό), περιέχουν και το φυσικό σάκχαρο φρουκτόζη που είναι υπεύθυνο για το φούσκωμα στην κοιλιά (τριπλό τελικά). Η φρουκτόζη, όπως και η ραφινόζη, οδηγεί σε αέρια όταν τα βακτήρια στα έντερα το διασπούν. Μακριά λοιπόν για πολλούς λόγους…

Προϊόντα ολικής άλεσης

Τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε φυτικές ίνες ενώ περιέχουν επίσης ραφινόζη και άμυλο. Τα βακτήρια τα διασπούν στο παχύ έντερο και αυτό προκαλεί τα άερια. 

Φρούτα (μήλα, αχλάδια, ροδάκινα)

Πολλά φρούτα όπως τα μήλα, τα αχλάδια και τα ροδάκινα περιέχουν το φυσικό σάκχαρο σορβιτόλη, που το ανθρώπινο γαστρεντερικό σύστημα δυσκολεύεται να μεταβολίσει. Τι σημαίνει αυτό; Οτιδήποτε δεν μπορεί να απορροφηθεί εύκολα από τον οργανισμό, προκαλεί γαστρεντερική δυσφορία.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Εάν έχεις παρατηρήσει ότι η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων όπως είναι το γάλα, το γιαούρτι, τα τυριά συνοδεύεται από γαστρεντερικές ενοχλήσεις, μία εκ των οποίων είναι και το φούσκωμα, τότε είναι πολύ πιθανό να έχεις δυσανεξία στη λακτόζη. Το ξέρω ότι είναι δύσκολο να πεις “όχι” στα γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά αξίζει να προσπαθήσεις να τα αφήσεις εκτός της διατροφής σου έστω και για μερικές ημέρες.

Ένα τελευταίο διατροφικό tip που και εγώ η ίδια προσπαθώ να ακολουθώ και συνήθως δεν τα καταφέρνω, είτε γιατί τη στιγμή που κάθομαι να φάω πεινάω πολύ είτε γιατί όλο και κάποιο meeting πλησιάζει και δεν έχω όσο χρόνο θα ήθελα στη διάθεσή μου, είναι να μασάω καλά το φαγητό μου, συνεπώς να τρώω πιο αργά. Εάν το κάνεις αυτό, η τροφή που καταλήγει στο στομάχι σου θα είναι σε τέτοια μορφή που θα χωνεύεται ευκολότερα και δεν θα επιβαρύνει το πεπτικό σου σύστημα. Δηλαδή; Αντίο φούσκωμα! 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s